جلوگیری از رسوب در برج خنک کننده
نوشته شده توسط : zg

اساس برج خنک کننده تبخیر آب است. آب ورودی به برج خنک کننده دارای املاح است. مجموع املاح موجود در آب را اصطلاحا  TDSh گویند. هم زمان با تبخیر آب، املاح موجود در آب نیز افزایش می یابد و به مرور زمان TDS آب در گردش برج خنک کننده افزایش می یابد. با افزایش TDS آب، احتمال اشباع و ته نشینی یون های سخت موجود در آب شامل کلسیم، منیزیم، منگنز، آلومینیوم و … افزایش می یابد. لذا اگر TDS به شکل غیر قابل کنترلی افزایش یابد سبب تشکیل رسوب در تشتک و سطوح برج خنک کننده می گردد.


به منظور جلوگیری از رسوب گرفتگی (fouling) در برج خنک کننده باید بصورت دستی یا آنلاین TDS آب در گردش را کنترل کرد TDS . آب در گردش باید کمتر از 1500 میلی گرم بر لیتر (ppm) باشد. بنابراین باید بصورت دوره ای یا برخط، بخشی از آب در گردش برج خنک کننده باید تخلیه شود. این بخش از آب را به اصطلاح Blow Down یا زیرآب می گویند.

 

آب جبرانی Make Up

در برج خنک کننده مدار باز مرتباً با کاهش آب مواجه هستیم. این نوع هدر رفت آب به هدر رفت تبخیری (Evaporative lost) معروف است.

تبخیر آب باعث بالا رفتن املاح جامد (TDS) می گردد. بنابراین باید به صورت مرتب بخشی از آب داخل تشتک برج خنک کننده تخلیه گردد. این نوع هدر رفت آب را اصطلاحاً زیر آب (Blow down) می گویند.

نوعی دیگر از هدر رفت آب ماندن قطرات در هوای خروجی از برج خنک کننده می باشد. هوای خروجی از بالای سطوح برج خنک کننده در برخورد با آبی که از نازل ها خارج می شود باعث تغییر جهت قطرات آب و حرکت آنها به سمت بالای برج خنک کننده می گردد. این نوع هدر رفت را اصطلاحا ماندگی قطرات آب در هوا (Drift lost) می گویند.

در برج خنک کننده باید با استفاده از جریان آب جبرانی (Make up) هر سه نوع این هدر رفت را تامین کرد.

مجموع آب جبرانی در یک برج خنک کننده به شرایط آب و هوایی محیط بستگی دارد. ولی بصورت میانگین حدود 1.5 الی 2 درصد آب در گردش اتلاف می شود. به منظور کاهش آب جبرانی از طریق ماندگی قطرات، در تمامی دستگاه های برج خنک کننده از قطره گیر استفاده می شود. استفاده از آب بدون املاح یا کاهش املاح آب می توان اتلاف آب را از طریق زیرآب کاهش داد. معمولاً در مسیر ورودی آب جبرانی به برج خنک کننده از سختی گیر (رسوب زدا) یا آب شیرین کن (RO) استفاده می شود. در صورتیکه از دستگاه سختی گیر استفاده نکرده اید و داخل دستگاه رسوب گرفته است باید از مواد شیمیایی جهت رسوب زدایی استفاده شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ادامه مطلب، اطلاعات فنی و قیمت برج خنک کننده ، فروش برج خنک کننده و خرید برج خنک کننده به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/برج-خنک-کننده





:: موضوعات مرتبط: برج خنک کننده , ,
:: برچسب‌ها: برج خنک کننده , قیمت برج خنک کننده , فروش برج خنک کننده , خرید برج خنک کننده , برج خنک کن , برج خنک کننده فایبرگلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: